שנה של אושר

ובחרת בחיים - אימון אישי, ייעוץ זוגי, הדרכה משפחתית והרצאות, מפת דרכים להצלחה ולזוגיות מאושרת, אימון לרווקים ולחתונה

איחולים רבים קיבלנו לקראת השנה החדשה, שהכל ילך לנו בקלות ולא יהיו לנו קשיים. אושר אמיתי אינו נמדד במיעוט האתגרים אלא ביכולת שלנו להתמודד איתם.


מידי שנה לקראת ראש השנה, אנחנו מקבלים מבני משפחתנו וידידנו איחולים, חלקם אף בחרוזים, המאחלים לנו שנה טובה ומאושרת, כאשר המסר העיקרי בהם, שהכל ילך לנו בקלות ללא תקלות וחלילה ללא קשיים.

אנחנו נוטים לחשוב שלוּ רק לא יהיו לנו קשיים, והכל יזרום כפי שאנחנו רק רוצים, אנחנו נהייה מאושרים באמת.

האמת, שאושר כזה הוא אושר מזוייף ולא אמיתי.

את אתגרי החיים אנחנו לא בוחרים. הקב"ה מייעד אותם עבורנו, כחלק מעבודת ה' שלנו בעולם – אדם לעמל יולד!

האדם המאושר אינו זה שאין לו קשיים. האדם המאושר הוא זה הבונה לעצמו חוסן נפשי, המאפשר לו שימוש בתכונותיו אותן רכש ועליהן עמל, כדי להתמודד בצורה יעילה עם האתגרים העומדים בפניו.

אושר אמיתי לא משאיר את האדם במיטה, ובפחד מקשיים והתמודדויות. אדם הבורח מקשיים ומפחד להתמודד איתם קשה לתאר אותו כ'מאושר'. זהו אושר זמני ומזוייף, כי די בקושי אחד קטן, בפרט אם הוא משמעותי, כדי להפיל אותו לקרשים ולשתק אותו.

לכל אחד מאיתנו מעגלים שונים בהם הוא נמצא. בעבודה, בבית עם אשתו וילדיו, חברים, משפחה ועוד רבים ומגוּונים. כל אחד מהם מזמן קשיים או אתגרים. מי שחושש להתמודד איתם, אין לו אלא להישאר במיטה מתחת לשמיכה או לחפש דרכים לברוח מהם. ואם בכל זאת יִקּרֵה לקראתו קושי, הוא ישתק אותו.

כמעט ואין צעד בו האדם אינו נדרש להתמודד עם קושי, מה שיהפוך אותו לאתגר ומנוף לצמיחה, היא הידיעה שאני מסוגל להתמודד איתו באופן יעיל, גם אם מידי פעם ללא הצלחה – שבע יפול צדיק וקם!

האדם השואף להיות מאושר ושלם בעבודת חייו, אינו משלה את עצמו שהדרך אותה יצעד בשנה הקרובה תהיה ישרה וחלקה ללא מכשולים, עליה פרוס שטיח אדום. במקום זאת הוא מאחל לעצמו לבנות עוד קומה בחוסן הנפשי שלו, ולהפוך מוכן יותר להתמודד עם האתגרים שהקב"ה יציב בפניו.

הצעד הרביעי לשינוי שהוא בבחינת 'סור מרע', לא ליפול בפח האשליות של חיים קלים ללא אתגרים, או להיאחז במשפטי השראה בדמות הבטחות שַוא, שהיום שלי הולך להיות מושלם ויקרו בו רק דברים טובים.

האיחול האמיתי שראוי לו לאדם לאחל לעצמו, שהשנה הבאה תהיה שנה של אושר אמיתי, בה יעשה צעד אחד קדימה, גם הוא קטן, ויוסיף עוד נדבך בבנין החוסן הנפשי שלו, בעזרתו יתמודד באופן יעיל עם האתגרים שהקב"ה יזמן לו באותה שנה במטרה להצמיח אותו, ולא יפחד מהם או ישקיע משאבים מיותרים בחיפוש דרכים לברוח מהם.

אין ספק שנוח יותר שכל יום בחיינו יהיה מושלם ובדיוק כפי שאנחנו רוצים, אך מכיון שלרוב אין הדבר תלוי בנו, נזכור שבידנו לאמן את עצמנו להתמודד באופן יעיל ונכון עם מה שיד ההשגחה תזמן לנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *