העצמה חינוכית

העצמה חינוכיתתכנית העצמה חינוכית הנה התאמה של תכנית האימון להעצמה אישית לתלמידים במוסדות החינוך.

מטרת התכנית ללמד את התלמידה או התלמיד להכיר את ארגז הכלים שלו מגיל צעיר, ואשר יסייעו לו ברמה האישית, במעגל הלימודי בבית הספר ובהיבט החברתי.

ככל שהכלים הנלמדים יוטמעו בתלמידים בגיל צעיר, כך יגדלו התלמידים להיות בוגרים עם נפש בריאה ומאוזנת יותר, דבר שיתרום להם בהמשך דרכם בכל מעגלי החיים שלהם.

 

הכלים הנרכשים בתכנית

התכנית מבוססת על הדרכת חז"ל 'דרך ארץ קדמה לתורה'.

דרכו של התלמיד להגיע להישגים לימודיים מבוססת על מודל המשולש הבא:

משולש העצמה חינוכית

העצמה אישית לילדיםהעצמה חינוכית

בבסיס המשולש נמצאת העצמתו האישית של התלמיד. במסגרת זו יקבל התלמיד כלים:

להתמודד עם משברים ואתגרים יומיומיים (אישיים, חברתיים ולימודיים).

לפתח את הביטחון וההערכה העצמית שאינה ללא תלות בגורמים חיצוניים (כדוגמת ציונים).

להציב לעצמו יעדים ולעמוד בהם.

להעריך את התהליך וההתקדמות ללא תלות במבחן התוצאה.

להתמודד עם הקשיים והנפילות שבדרך, לקום מהם ולהתקדם הלאה...

להתגבר על פיתויים ולדחות סיפוקים מידיים.

להשתחרר מהצורך באישורם של אחרים ולדעת לפרגן.

לפעול מתוך הנעה פנימית והגשמה עצמית.

לקחת אחריות אישית ולא לחפש אשמים.

ועוד...

 

חשיבה חיוביתיראת שמים

הקומה השניה מתייחסת לעבודת ה' של התלמיד.

שלב זה אינו מצטמצם להקניית הידע בלימודי הקודש הניתנים במסגרת החינוכית הפורמלית, אלא בכלים לעבודת ה' מתוך יראת שמים, אהבה ושמחה, יחד עם כלים חשובים לחיים של קדושה והתמודדות עם אתגרי הצניעות איתם מתמודדים התלמידים.

שלב זה תבנית אמנם מתאים יותר לבתי ספר השייכים לחינוך הדתי-חרדי, אך לא רק! בשלב זה נרכשים כלים חשובים שיסייעו לתלמיד להתגבר על פיתויים וללמוד לדחות סיפוקים. להציב גבולות, להתמודד עם התמכרויות לטלפונים ניידים, מסך מחשב, אלכוהול, סיגריות, סמים ועוד.

 

הצלחה לימודיתהצלחה לימודית

הקומה השלישית – הצלחה לימודית היא פועל יוצא מתוך שתי הקומות שנבנו אצל התלמיד והיא נעשית לרוב במסגרת הלימודית הפורמלית.

אנו מאמינים כי תלמיד שיבנה בצורה איתנה את שתי הקומות הראשונות, הצלחתו בלימודים בהתאם לכישוריו תהיה טבעית וקלה יותר.

 

 

מבנה התכנית

התכנית ניתנת בשני מסלולים:

א. מפגשים פרטניים אחת לשבוע, בהם נפגש התלמיד עם מאמן אישי אחת לשבוע במהלך השנה. אנו ממליצים על לפחות 10 מפגשים.

בנוסף, מומלץ לאפשר את המפגשים על שיתוף פעולה של ההורים, המוסד החינוכי (במסגרת השעות הפרטניות של התלמיד) והן של התלמיד עצמו (התנדבות כחלק מלקיחת אחריות וכהכרת הטוב על סיוע ההורים והמוסד החינוכי בקידומו האישי).

ב. סדנאות כיתתיות. הכלים הנלמדים מועברים כהרצאות כיתתיות אינטראקטיביות במסגרת כיתתית אחת לשבוע בסדרה של 10 מפגשים.

או ממליצים לשלב סדנאות אלו במסגרת הפעילות החברתית ושיעורי חברה.

 

קהל יעד

התכנית מתאימה ומומלצת לכלל התלמידים. אין לנו ספק שתכנית זו תעצים את התלמידים כולם ותשפיע לטובה על כל תחומי חייהם (אישיים, חברתיים, לימודיים ועוד).

תכנית זו מתאימה גם לתלמידים מתקשים או שאינם מאפשרים מהלך תקין של שיעור, שכוחותיהם וכישרונותיהם אינם באים לידי ביטוי בכיתה. תכנית זו תקדם אותם מחד, ותאפשר להם להשתלב בצורה טובה במסגרת הכיתתית מאידך.

 

לפרטים נוספים, קביעת פגישה או הרשמה לסדנה אנו כאן כדי לסייע לכם, צרו קשר.